maandag 27 april 2009

We zijn begonnen......

Vanavond ben ik aangekomen in Londen voor het congres over Enterprise Architecture van de Open Group. Het bezoek aan het congres is tevens de start van de kerngroep Architectuur, bestaande uit een aantal mensen van hogescholen en universiteiten uit NL, die zich bezig houden met Architectuur en samengebracht door Ronald Ham namens SURF. Ik zag de meeste mensen vanavond voor het eerst bij een diner bij Le Caprice. Onder het genot van een heerlijk etentje hebben we gesproken over het nut en de noodzaak van de kerngroep. Vanzelfsprekend zijn we hier nog niet uit, maar we hebben een eerste start gemaakt. Raakvlakken zijn er in ieder geval op vraagstukken rond standaardisatie, de rol(len) van de architect en het werken met architectuurprincipes. Deze sluiten zeker aan bij waar we bij de HAN mee bezig zijn en dat is wat mij betreft een goede start. Ik ben heel benieuwd wat de rest van de week zal bieden.

1 opmerking:

Jelte Reitsma zei

Dag Esther,

jullie zijn begonnen en jullie maken er gelijk een latertje van? post van 0:22 :) Ik ben benieuwd wat je indrukken zijn van het congres en van TOGAF. Je weet dat ik op voorhand vraagtekens zet bij een methodiek die 800 pagina's nodig heeft om uitgelegd te worden...
Ik ben in elk geval erg benieuwd wat de vervolgstappen van de architectuurgroep worden!